arrow arrow2 faq_chart faq_mess faq_doc faq_folder faq_clock faq_mail firma czlowiek uniqueArrow rolnictwo arrow-bold-down arrow-bold-left arrow-bold-top arrow-bold-right arrow-light-top arrow-light-left arrow-light-bottom arrow-light-right fb twit googlep hours ikonkainfo linkedin mail okooutline partnerstwo phone scrollTo sgb_ikonka_phone2 solidnosc stabilnosc tradycja where arrow arrow2 download alert login sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom close search

Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami - Kujawski Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Kujawskim

Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami

Kujawski Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Kujawskim pamięta o potrzebach obecnych oraz przyszłych klientów. Tworzy dla nich przyjazne miejsce i zapewnia profesjonalną obsługę.

 

Kim jest osoba ze szczególnymi potrzebami?

Osoba ze szczególnymi potrzebami to osoba, która:

  • ze względu na swoje cechy zewnętrzne/wewnętrzne lub okoliczności, w których się znajduje, musi przezwyciężyć bariery…
  • … by uczestniczyć w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami
  • ma prawo do tego, by dostać ogólne warunki umów i regulaminy w formach, takich jak:
    • nagranie audio,
    • nagranie wizualne treści w polskim języku migowym,
    • wydruk w alfabecie Braille’a,
    • wydruk z wielkością czcionki wygodną do czytania.

Osoby ze szczególnymi potrzebami mają prawo otrzymać dokumenty dostosowane do ich potrzeb zgodnie z art. 111 ust.3 Prawa Bankowego – ogólne warunki umów oraz regulaminów – w ciągu 7 dni od zgłoszenia w formach takich jak: nagranie audio, nagranie wizualne treści w polskim języku migowym, wydruk w alfabecie Braille’a lub wydruk z wielkością czcionki wygodną do czytania.

Warunkiem otrzymania powyższych dokumentów jest wypełnienie i złożenie w placówce Banku poniżej zamieszczonego wniosku:

Wniosek o zapewnienie dostępności – pdf

Twoje prawa przy dokonywaniu płatności w Europie tekst łatwy do czytania

Twoje prawa przy dokonywaniu płatności w Europie w Polskim języku migowym

 

PODSTAWY PRAWNE

Konsument, to osoba fizyczna, która kupuje produkt lub korzysta z usługi w celach niezwiązanych z jej działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub z wykonywaniem wolnego zawodu. Podstawą definicji jest art. 5 pkt 14 ustawy o dostępności.

Do kluczowych aktów prawnych regulujących kwestie dostępności produktów i usług należą:

  • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie wymogów dostępności produktów i usług (tzw. Europejski akt o dostępności, ang. European Accessibility Act, w skrócie „EAA”) – weszła w życie w dniu 27 czerwca 2019 roku
  • Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
  • Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze
  • Dobre praktyki obsługi osób z niepełnosprawnościami, przyjęte przez ZBP w 2019 r. (III edycja)

 

OPIS IKON DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Dostęp dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim

 

osoba na wózku – dostęp dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim

 

Dostęp dla osoby na wózku z asystentem

 

osoba na wózku z asystentem – dostęp dla osoby na wózku z asystentem

 

Bankomat z obsługą głosową


słuchawki – bankomat z obsługą głosową

 

Możliwość wejścia z psem asystującym

 

pies asystujący – możliwość wejścia z psem asystującym

 

Parking dla klientów


parking – parking dla klientów

 

Parking z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością

 

parking z kopertą – parking z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością

 

Wypłaty zbliżeniowe


czytnik zbliżeniowy – wypłaty zbliżeniowe

 

Urządzenie z funkcją wpłat


wpłatomat – urządzenie z funkcją wpłat

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z Informacją o dostępności – dokumentem prezentującym dostępne udogodnienia i rozwiązania dla osób ze szczególnymi potrzebami w naszych placówkach:

Informacja o dostępności