arrow arrow2 faq_chart faq_mess faq_doc faq_folder faq_clock faq_mail firma czlowiek uniqueArrow rolnictwo arrow-bold-down arrow-bold-left arrow-bold-top arrow-bold-right arrow-light-top arrow-light-left arrow-light-bottom arrow-light-right fb twit googlep hours ikonkainfo linkedin mail okooutline partnerstwo phone scrollTo sgb_ikonka_phone2 solidnosc stabilnosc tradycja where arrow arrow2 download alert login sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom close search

Skargi na dostępność niektórych produktów i usług - Kujawski Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Kujawskim

Skargi na dostępność niektórych produktów i usług

Informacja dotycząca zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług

Kujawski Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Kujawskim z siedzibą przy ul. Chopina 3, 87-700 Aleksandrów Kujawski (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług.

Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do dostępności naszych produktów lub usług (w rozumieniu ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze), to masz prawo złożyć skargę.

Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania skargi na brak dostępności niektórych produktów i usług.

 

§1
Forma i miejsce złożenia skargi

1. Skargę na brak dostępności niektórych naszych produktów i usług możesz złożyć:

1) w dowolnej placówce Banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);
2) telefonicznie przez call center (numery na naszej stronie internetowej);
3) listownie na adres dowolnej placówki Banku albo przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-53851-71791-IIREW-23.
4) e-mailem: sekretariatkbs@sgb.pl

2. Adresy placówek Banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.kbs-bank.pl

§ 2
Dane zawarte w skardze

1. W pisemnej skardze umieść:

1) swoje imię i nazwisko;
2) adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu;
3) informację, jak możemy się z Tobą skontaktować;
4) informację, jakiego produktu lub usługi dotyczy skarga;
5) informację, jakiego wymagania dostępności nie spełniają produkt albo usługa;
6) żądanie, abyśmy zapewnili spełnienie wymogu dostępności produktu lub usługi.

2. W skardze możesz wskazać preferowany sposób w jaki powinniśmy zapewnić spełnienie wymagania dostępności produktu lub usługi.

3. Jeśli skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1, to pozostawimy ją bez rozpatrzenia.

4. Jeżeli nie masz statusu konsumenta, a złożyłeś skargę, to poinformujemy Cię o odmowie rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni.

5. Jeśli masz status konsumenta, ale skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1 powyżej, to poinformujemy Cię o:

1) odmowie rozpatrzenia skargi z tego powodu, w terminie 30 dni.
2) o tym, że po złożeniu skargi zgodnie z wymogami zostanie ona przez nas rozpatrzona.

6. Formularz skargi dostępny jest na naszej stronie internetowej.

§ 3
Terminy rozpatrzenia skargi

1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.

2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.

3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:

1) wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;
2) podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.

4. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:

1) pisemnej lub
2) e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).

5. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.

§ 4
Odpowiedź na skargę

1. Odpowiedź na skargę zawiera:

1) informację o wyniku rozpatrzenia skargi;
2) imię i nazwisko osoby upoważnionej przez nas do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego;
z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.

2. Jeśli:

1) nie uwzględniliśmy Twojej skargi– to odpowiedź na skargę zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne;
2) uwzględniliśmy Twoją skargę– to odpowiedź na skargę zawiera określenie terminu, w którym Twoje żądanie zawarte w skardze zostanie przez nas zrealizowane. Termin realizacji przez nas Twojego żądania nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia odpowiedzi na skargę.

3. Na skargę odpowiemy:

1) na piśmie;
2) na papierze firmowym;
3) przy użyciu czcionki Arial11 pkt, (na Twoje żądanie użyjemy innej lub większej czcionki).

4. Na skargę odpowiadamy:

1) listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 2;
2) e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem.

Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, który podasz nam w formularzu skargi.

5. Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:

1) odwołać się do Prezesa Zarządu. Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;
2) złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności).

 

Druk do pobrania:

Formularz skargi