Informacja dotycząca zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług
Kujawski Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Kujawskim z siedzibą przy ul. Chopina 3, 87-700 Aleksandrów Kujawski (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług.
Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do dostępności naszych produktów lub usług (w rozumieniu ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze), to masz prawo złożyć skargę.
Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania skargi na brak dostępności niektórych produktów i usług.
§1
Forma i miejsce złożenia skargi
1. Skargę na brak dostępności niektórych naszych produktów i usług możesz złożyć:
1) w dowolnej placówce Banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);
2) telefonicznie przez call center (numery na naszej stronie internetowej);
3) listownie na adres dowolnej placówki Banku albo przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-53851-71791-IIREW-23.
4) e-mailem: sekretariatkbs@sgb.pl
2. Adresy placówek Banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.kbs-bank.pl
§ 2
Dane zawarte w skardze
1. W pisemnej skardze umieść:
1) swoje imię i nazwisko;
2) adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu;
3) informację, jak możemy się z Tobą skontaktować;
4) informację, jakiego produktu lub usługi dotyczy skarga;
5) informację, jakiego wymagania dostępności nie spełniają produkt albo usługa;
6) żądanie, abyśmy zapewnili spełnienie wymogu dostępności produktu lub usługi.
2. W skardze możesz wskazać preferowany sposób w jaki powinniśmy zapewnić spełnienie wymagania dostępności produktu lub usługi.
3. Jeśli skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1, to pozostawimy ją bez rozpatrzenia.
4. Jeżeli nie masz statusu konsumenta, a złożyłeś skargę, to poinformujemy Cię o odmowie rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni.
5. Jeśli masz status konsumenta, ale skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1 powyżej, to poinformujemy Cię o:
1) odmowie rozpatrzenia skargi z tego powodu, w terminie 30 dni.
2) o tym, że po złożeniu skargi zgodnie z wymogami zostanie ona przez nas rozpatrzona.
6. Formularz skargi dostępny jest na naszej stronie internetowej.
§ 3
Terminy rozpatrzenia skargi
1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.
3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:
1) wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;
2) podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.
4. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:
1) pisemnej lub
2) e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).
5. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
§ 4
Odpowiedź na skargę
1. Odpowiedź na skargę zawiera:
1) informację o wyniku rozpatrzenia skargi;
2) imię i nazwisko osoby upoważnionej przez nas do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego;
z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
2. Jeśli:
1) nie uwzględniliśmy Twojej skargi– to odpowiedź na skargę zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne;
2) uwzględniliśmy Twoją skargę– to odpowiedź na skargę zawiera określenie terminu, w którym Twoje żądanie zawarte w skardze zostanie przez nas zrealizowane. Termin realizacji przez nas Twojego żądania nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia odpowiedzi na skargę.
3. Na skargę odpowiemy:
1) na piśmie;
2) na papierze firmowym;
3) przy użyciu czcionki Arial11 pkt, (na Twoje żądanie użyjemy innej lub większej czcionki).
4. Na skargę odpowiadamy:
1) listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 2;
2) e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem.
Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, który podasz nam w formularzu skargi.
5. Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:
1) odwołać się do Prezesa Zarządu. Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;
2) złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności).
Druk do pobrania: